
Привет вот всё, что смог накопать по Ме-262:
По Ме-262 (все типы, перевод в сокращении): Закрылки двухсекционные, с аварийной системой выпуска(уборки???) работающей от сжатого воздуха (баллон). При выпуске закрылки выдвигаются назад и вниз, максимальный угол выпуска – 50 град. Левый закрылок имеет отметки для углов выпуска с шагом в 10 град., отметка 20 град. красного цвета – отмечает взлётное выпущенное положение. Управление выпуском/уборкой кнопочное, индикаторы есть. Интересная фраза : …ошибка пилота выпустить шасси исключена конструкцией системы не позволяющей выпустить закрылки, до тех пор, пока шасси не выпущено… (я так понимаю, пока стойки шасси не встали на упоры). Т. е., наверное на Ме-262 система выпуска/уборки как на FW-190, ну или типа того.
В дефф. Ил_2 индикаторы выпуска на Ме-262 не смоделированы ни в кабине, ни отметки на внешнем левом закрылке. В Моде нужно поправить работу кнопок: две кнопки работают как один «кран» - кнопку нажал, другой кнопкой её отжал , и наоборот, а надо бы, наверное, просто кнопку жмёшь – закрылки двигаются, не жмёшь – не двигаются.
"...…On a slanting panel just to the left of the main board are valves for emergency operation of flaps and landing gear…
…On a horizontal panel just below this unit are: Position indicators for flap and landing gear, and buttons, immediately aft for operating both these systems…
… Flaps are built in two sections: The inboard (which has a 21¾-in. chord) extending 38½ in. from the wing root to the power plant, and the outer section extending 48¾ in. from the power plant. With rolled aluminum leading edges, stamped channel-section spar, and conventional ribs, they are built in two halves, bolted together except at the trailing edge where the skin surfaces are crimped and riveted (with brazier head rivets) to a ½-in. aluminum strip.
Ball bearing rollers at both ends of each section run in 7-in. steel guides which re bolted to the auxiliary spar so that, in operation, the flaps move back and down, for the guides slant down 35½ deg. from the top to the bottom wing surface. This action is imparted by hydraulically operated toggles which force the flap bodily aft approximately 5½ in. – and down because of the guide – except for wing surface extends out over the flap so that even when extended to the full 50 deg., the flap leading edge is shrouded for 1½ in.
The flap actuating cylinder is set at a 45-deg. angle to the front face of the main spar directly ahead of the oleo hinge point and is attached to one corner of a triangle whose apex is its hinge point on the spar. Where the piston attaches there is also attached a push-pull rod which extends across the plane to the left to a bell crank set just over the left power plant, with a push-pull rod going straight back to the aft face of the auxiliary spar. Here it is connected to an arm extending down from a torque tube connected to the toggles which force the flaps back and down.
…Right side flaps are actuated by a tube going straight back from the base of the triangular member connected to the actuating piston. Pilot error in forgetting to lower the landing gear is avoided through the system being so arranged that the flaps cannot be extended until the landing gear has been put down. The left outboard flap on the craft examined has markings at 0, 10, 20, 30, 40, and 50 deg., with the 20-deg. mark in red for takeoff…
…Both the landing gear and flap operating systems have connections with a compressed air bottle which can be cut in for emergency operation of the two systems…"
По Арадо 234, сколько ни искал, никак не могу найти, но мне думается, что тоже, по-типу FW-190.