AviaSkins.Forums

Вернуться   AviaSkins.Forums > Основные разделы > Моды для Ил-2 > Первым делом, первым делом - самолеты

Важная информация

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Опции просмотра
Старый 28.01.2020, 02:47   #1
Vasya
Звичайна людина на Землі
 
Аватар для Vasya
 
Регистрация: 06.11.2011
Адрес: Україна, м.Київ, Печерський район, вул. Кіквідзе
Сообщений: 8,357
Сообщение

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
Flies good! May I ask,what do those 2 values mean? Thanks.
These parameters characterize the flow of the wing.
The thin wing should have little difference between these parameters.
Миниатюры
Нажмите на изображение для увеличения
Название: Гугл-перекладач.jpg
Просмотров: 390
Размер:	126.2 Кб
ID:	63910  

Последний раз редактировалось Vasya; 28.01.2020 в 02:51.
Vasya вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 02:50   #2
Ice_Eagle
Пользователь
 
Аватар для Ice_Eagle
 
Регистрация: 06.03.2019
Сообщений: 42
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Vasya Посмотреть сообщение
These parameters characterize the flow of the wing.
The thin wing should have little difference between these parameters.
Ok thanks, so how did you come up with those values?
Ice_Eagle вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 02:52   #3
Vasya
Звичайна людина на Землі
 
Аватар для Vasya
 
Регистрация: 06.11.2011
Адрес: Україна, м.Київ, Печерський район, вул. Кіквідзе
Сообщений: 8,357
Сообщение

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
Ok thanks, so how did you come up with those values?
Through many tests over several years.
Vasya вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 03:00   #4
Ice_Eagle
Пользователь
 
Аватар для Ice_Eagle
 
Регистрация: 06.03.2019
Сообщений: 42
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Vasya Посмотреть сообщение
Through many tests over several years.
So that's a 'universal' setting then. What about laminar flow? Because just because there are big radiators hanging from the wing, engine nacelle, etc., doesn't necessarily mean big drag numbers.
Ice_Eagle вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 03:09   #5
Vasya
Звичайна людина на Землі
 
Аватар для Vasya
 
Регистрация: 06.11.2011
Адрес: Україна, м.Київ, Печерський район, вул. Кіквідзе
Сообщений: 8,357
Радость

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
So that's a 'universal' setting then. What about laminar flow? Because just because there are big radiators hanging from the wing, engine nacelle, etc., doesn't necessarily mean big drag numbers.
For each plane I calculate my parameter.
I rely on the power of the engine, also look closely at the drawings - profile, wing narrowing, thickness and other parameters.
Setting up tx for each individual aircraft requires some calculations and several tests.
If there are polars of the original, then tx comes out of the first test.
The speed difference is 1-3 km.
Mig-3 flew with his TTX from the first time.
For other models it is necessary to correct different figures in fm.
This is to bring the behavior of the virtual plane closer to the original.
-------------------------------------------
This is my hobby in life.
Someone is fishing or climbing high mountains, and I like to set up virtual planes.
Vasya вне форума   Ответить с цитированием
Ответ


Здесь присутствуют: 5 (пользователей: 0 , гостей: 5)
 

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход


Текущее время: 18:55. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot
Рейтинг@Mail.ru