AviaSkins.Forums

Вернуться   AviaSkins.Forums > Основные разделы > Моды для Ил-2 > Первым делом, первым делом - самолеты

Важная информация

Ответ
 
Опции темы Поиск в этой теме Опции просмотра
Старый 28.01.2020, 03:25   #1
Ice_Eagle
Пользователь
 
Аватар для Ice_Eagle
 
Регистрация: 06.03.2019
Сообщений: 42
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от carsmaster Посмотреть сообщение
This is the reference realistic aerodynamic data of the aircraft.

** CyCritH_0 1.29 - Cy 1.29 lift (in English often Cl) in direct flight at a critical angle of attack

** CyCritL_0 -0.69 - Cy -0.69 lift (in English often Cl) in inverted flight at a critical angle of attack

In IL-2, often well-realistic reference data.
But sometimes the correct realistic data does not work well.
The flight model is not perfect in IL-2, often it is necessary to conduct experiments.


Example:

http://airfoiltools.com/airfoil/deta...rkyh-il#polars
Ahhh so it takes the cross section of the wing. If the wing top / wing bottom are almost the same shape, the values should be closer to equal. Wing top / wing bottom, curved vs flat respectively, the greater the spread of the values. I understand now, thank you.
Ice_Eagle вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 03:30   #2
carsmaster
Пытающийся полететь
 
Аватар для carsmaster
 
Регистрация: 21.05.2009
Адрес: Сталинград
Сообщений: 2,557
Отправить сообщение для carsmaster с помощью ICQ Отправить сообщение для carsmaster с помощью Skype™
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
Ahhh so it takes the cross section of the wing. If the wing top / wing bottom are almost the same shape, the values should be closer to equal. Wing top / wing bottom, curved vs flat respectively, the greater the spread of the values. I understand now, thank you.
To put it simply, yes you are right.
But aerodynamics is a very complicated thing.
A real plane has many more interesting parameters.
The flight model in IL-2 is greatly simplified and NOT perfect!
__________________
Даёшь защищенный онлайн и Свободный оффлайн.

Теперь я и в телеграмме: https://t.me/il_2_1946
carsmaster вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 04:08   #3
Ice_Eagle
Пользователь
 
Аватар для Ice_Eagle
 
Регистрация: 06.03.2019
Сообщений: 42
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от carsmaster Посмотреть сообщение
To put it simply, yes you are right.
But aerodynamics is a very complicated thing.
A real plane has many more interesting parameters.
The flight model in IL-2 is greatly simplified and NOT perfect!
Yes very complicated in real life vs game. Is prop wash modeled? It has a very big effect on flight performance. Even exhaust dumps. On the Spitfire for instance, having the dumps point towards the back (rather than angled downwards) netted a 10 mph gain with ZERO increase in horsepower!
Ice_Eagle вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 04:17   #4
carsmaster
Пытающийся полететь
 
Аватар для carsmaster
 
Регистрация: 21.05.2009
Адрес: Сталинград
Сообщений: 2,557
Отправить сообщение для carsmaster с помощью ICQ Отправить сообщение для carsmaster с помощью Skype™
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
....Is prop wash modeled? It has a very big effect on flight performance......
What is it ? The language barrier prevents you from understanding.

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
...Even exhaust dumps. On the Spitfire for instance, having the dumps point towards the back (rather than angled downwards) netted a 10 mph gain with ZERO increase in horsepower!
As far as I know, in IL-2 there is no simulation “Even exhaust dumps” for piston internal combustion engines
__________________
Даёшь защищенный онлайн и Свободный оффлайн.

Теперь я и в телеграмме: https://t.me/il_2_1946

Последний раз редактировалось carsmaster; 28.01.2020 в 04:37.
carsmaster вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 05:39   #5
Ice_Eagle
Пользователь
 
Аватар для Ice_Eagle
 
Регистрация: 06.03.2019
Сообщений: 42
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от carsmaster Посмотреть сообщение



As far as I know, in IL-2 there is no simulation “Even exhaust dumps” for piston internal combustion engines
This is similar to the Meredith effect.
Ice_Eagle вне форума   Ответить с цитированием
Старый 28.01.2020, 05:47   #6
carsmaster
Пытающийся полететь
 
Аватар для carsmaster
 
Регистрация: 21.05.2009
Адрес: Сталинград
Сообщений: 2,557
Отправить сообщение для carsmaster с помощью ICQ Отправить сообщение для carsmaster с помощью Skype™
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Ice_Eagle Посмотреть сообщение
This is similar to the Meredith effect.
Yeah, I get it, but it 's not in the IL-2. I don 't know about that.
__________________
Даёшь защищенный онлайн и Свободный оффлайн.

Теперь я и в телеграмме: https://t.me/il_2_1946
carsmaster вне форума   Ответить с цитированием
Ответ


Здесь присутствуют: 2 (пользователей: 0 , гостей: 2)
 

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход


Текущее время: 22:46. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot
Рейтинг@Mail.ru